نشریه عهد

استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع جایز است.
آدرس ایمیل: ahd.57@chmail.ir

هو الحکیم
گفته می شود امام خمینی، طرحی برای حکومت اسلامی نداشته است. البته طرح به معنای طراحی جزئیات نظامات و قواعد حکومتی و دولت اسلامی، نداشته اند. اما طرح کلی و نقشه ی راه تحقق آرمان های اسلامی را درانداخته اند.
انسان و جامعه، بدون هدف نمی تواند باشد، حال یا هدف ، هدفی الهی است و یا غیر الهی. امام(ره) به عنوان یک رهبر دینی و الهی، امکان نداشته که بی هدف و بی برنامه ، چنین نهضتی را آغاز نمایند!
امام خمینی ، به صورت هدفمند وارد میدان مبارزه با رژیم طاغوت و استکبار جهانی شدند. امام خمینی ، پس از آنکه در سال 1342، یعنی در اوایل نهضت، بیداری اسلامی – ایرانی را در جامعه پایه گذاری نمودند،  در همان دهه، اهداف خود و جامعه را مطرح کردند. کتاب ولایت فقیه امام(ره)، یکی از اصلی ترین اهداف اسلامی را مطرح، و ماهیت و چیستی آن، دلائل پیگیری این هدف مقدس را به صورت عقلی و نقلی تبیین و همچنین برنامه ی کلی تحقق آن را و نیز موانع اصلی پیش رو را بیان داشته اند.
این هدف والا، تشکیل حکومت اسلامی است.
این هدفی است که امام، برای آن قیام نمود و امت ، پیرو قیام رهبر الهی خویش ، با فداکاری و ایثار و جانفشانی های بسیار، برخی از مراحلش را به انجام رسانده و بعضی از مراحلش هنوز باقی مانده است.
فراموش نمودن این هدف بزرگ و مهم و کلیدی، تبعات بسیار خطرناکی برای انقلاب اسلامی خواهد داشت. کمترین خطر آن، بی افق شدن جامعه است که ابتدای انحطاط یک فرهنگ و یک ملت است.
این هدف والا، باید به خوبی شناخته شود و به خوبی معرفی گردد و به تمامه دنبال.
توصیه ما به دانشجویان و جوانان عزیز و اساتید دغدغه مند این است که این کتاب را به طور دقیق مطالعه و مورد بررسی قرار دهند تا افق های پیش روی جامعه مان تیره و تار نشود!



دریافت
حجم: 197 کیلوبایت

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۲/۱۱/۲۶
  • ۲۳۹۳ نمایش
  • .◉ . ◉.

دانلود

کتاب ولایت فقیه

امام خمینی(ره)

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی